EN57AL-1632+AL-1690 i EN57-1902+1715

EN57AL-1632+AL-1690 i EN57-1902+1715

31.12.2015. Warszawa Wileńska. Turbokible skończyły bieg jako pociąg osobowy R60 „91672” z Wołomina. Następnie tam powrócą jako pociąg osobowy R60 „19679”. Obok stoją Kible które skończyły bieg jako opóźniony o ponad 10 minut pociąg osobowy R60 „91764” z Zielonki. Następnie pojadą jako pociąg osobowy R60 „19671” do Wołomina.

mati05

mati05 2015-12-31

Ciekawe jak długo zostaną AL w sekcji Tłuszcz. :)

ficek

ficek 2015-12-31

Miały być do końca tego roku czyli do planowanego przyjścia ostatniej EN71 z P4. Ale chyba zostaną na dłużej bowiem niedawno oddano odcinek Tłuszcz-Sadowne po modernizacji i V/max. 160 więc można tymi Turbokiblami rozpędzić się do ich V/max. czyli 120.

wej96

wej96 2015-12-31

Szkoda ich tam. Mogli tu dać te zmodernizowane w latach 2009-2010

paul19

paul19 2015-12-31

Fajny duet EZT-ów o różnych ryjkach :P

ficek

ficek 2015-12-31

*wej96 Zgadzam się w 100%. Są Ex-Czopery, są inne starsze AKM. No ale jak KM się rozpędziły tam z modernizacjami to dali od razu najlepsze.

rob32

rob32 2016-09-18

ficek A dlaczego mieszkańcy linii Wołomińskiej mieli by nie korzystać ze świeżo zmodernizowanych jednostek? Przez wiele lat ta linia miała najgorszy tabor - tylko niezmodernizowane kible EN57 nic więcej. Czyli pociągi stare ale ceny za bilety takie same jak na innych liniach na których nie śmigają tylko zmodernizowane ale też nowe składy. Tak czy siak twoje marzenie się raczej nie spełni ponieważ na sekcję Tłuszcz oddali właśnie kolejnego AL z bieżącej modernizacji. Łącznie jest ich już 15 a ma być jeszcze więcej.

ficek

ficek 2016-09-19

Przede wszystkim dlatego że wandalizm na tej linii jest największy ze wszystkich linii obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie. I jest to jedyny argument dla którego tam nie powinno jeździć nic lepszego niż EN57 czy starsze EN57AKM.

rob32

rob32 2016-09-19

Jeżdżę KM już wiele lat i moja rodzina i znajomi również i jakoś nie doświadczyli tego wandalizmu. Większość mieszkańców to normalni ludzie którzy chcą po prostu dojechać na miejsce, rzeczywiście jest więcej problemów niż na innych liniach ale to nie powód żeby wszyscy pasażerowie cierpieli przez niewielki odsetek bydła. 15 jednostek EN57AL które zostały już przydzielone na tą trasę - jakoś wszystko jest z nimi w porządku, często nimi jeżdżę i nie zauważyłem zniszczeń.

rob32

rob32 2016-09-19

"I jest to jedyny argument dla którego tam nie powinno jeździć nic lepszego niż EN57 czy starsze EN57AKM."

Na szczęście KM ma inne zdanie na ten temat co widać po ostanich zmianach na tej linii.

ficek

ficek 2016-09-19

Wystarczy się pofatygować na Sekcje Tłuszcz i popytać czy przypadkiem EN57AL nie są dewastowane. Bo ja mam inne informacje. Także graffiti na tej linii pomimo monitoringu na większości jednostek (czyli także niezmodernizowanych) to zmora. A AL będzie 39, ale w przyszłości jest szansa na wymienienie tego na starsze AKM. Pytanie tylko czy będzie miało to sens jeśli będą bardzo zapuszczone co widać już po zmodernizowanych EN71 które są tutaj już kilka lat.

rob32

rob32 2016-09-20

Dzisiaj sam widziałem kilka EN71 i nie widziałem na nich żadnych graffiti, widziałem również przynajmniej 8 AL a 2 od środka na tej linii i również nie dostrzegłem żadnych graffiti ani innych aktów wandalizmu. A jeśli chodzi o te przeniesienie starszych EN57AKM bez klimy na naszą linię co widać od razu jest twoim marzeniem to raczej się to nie stanie. Koleje mazowieckie zadeklarowały że przez to że ta linia jest gruntownie zmodernizowana i dostosowana do 160 km/h LK21 do 120 km/h będzie miała coraz lepszy tabor. W planach jest oddanie na tą linię 16 nowych pięcioczłonowych jednostek. Do 2020 znikną niezmodernizowane kible a linia ta będzie obsługiwana tylko taborem nowym bądź zmodernizowanym.

ficek

ficek 2016-09-20

Na razie to są plany, a jak wiadomo plany ulegają zmianom. Jeśli na tej linii zmniejszy się poziom wandalizmu to czemu nie - niech nawet nowe składy jeżdżą. Co do niezmodernizowanych EN57 to fakt, KM-y planują je wycofać ale dopiero po dostarczeniu 71 nowych EZT w 2022 r.

rob32

rob32 2016-09-20

Do 2022, co roku będą dostarczali po kilkanaście sztuk. Być może już od początku 2018. Najprawdopodobniej będą to Impulsy bo KM bardzo je sobie chwali. Ale Pesa też się będzie starała w jej przypadku będzie to najprawdopodobniej Elf 2. Przetarg na 71 składów to będzie łakomy kąsek. Co do AL to spotykam się coraz częściej z opinią że KM ze względu na duże potrzeby taborowe będzie nadal kontynuował modernizację EN57 (te które pozostaną około 48 sztuk), chociaż nie wiem ile jest w tym prawdy. Być może to tylko czyjeś przypuszczenia nic więcej.

dodaj komentarz

kolejne >