Głębienie szybu rozpoczęto w 1851 roku, usytuowano go 110 m na wschód od szybu Agnes w sąsiedztwie obecnego tunelu kolejowego. Otrzymał nazwę Erbreich, od nazwiska ówczesnego królewskiego starszego radcy górniczego. Szyb został ukończony w 1853 roku. Głębokość jego wynosiła 91,8 m i sięgał do chodnika głównego w pokładzie „Charlotte”. Wyposażony został w maszynę wyciągową o mocy 12 KM, oraz powierzchniowy agregat odwadniający o mocy 30 KM. W 1855 roku szyb otrzymał bocznicę kolejową.
W 1874 roku pogłębiono szyb Erbreich do 113 m i przekopem udostępniono niżej leżącą część pokładu „Charlotte”. W 1881 roku dokonano wymiany wyposażenia szybu Erbreich. Otrzymał maszynę wyciągową o mocy 20 KM, oraz trójzespołowy powierzchniowy
agregat odwadniający o mocy 60 KM. Pary dostarczały 4 kotły o powierzchni grzewczej 62m2 każdy i ciśnieniu 5 atmosfer.
dodane na fotoforum: