Jak roślina kieruje się w spragnieniu do światła i wody...

Jak roślina kieruje się w spragnieniu do światła i wody...

...tak i dusza człowieka poszukuje sensu życia w światle wiary, i ożywienia w żywej wodzie życia (choć w świecie ducha są dwa źródła światła [bo także tego odbitego światła - zwodzącego w pułapkę mroku] i wody [bo jest i zatruta woda - niosąca cichą, powolną śmierć miłości ludzkiej] które należy umieć rozpoznawać, odróżniać i nieustannie w toku życia wybierać [aby nasza osoba, a za nią i nasze życie, nie uległo deformacji od Bożego planu prowadzenia i wzrastania, istniejącego dla każdego człowieka]: )
https://www.opoka.tv/video/filmy/glodipragnienieboga,mf,vid,fil,p_479.html
+
John Askew - Blue (Original Mix)
https://www.youtube.com/watch?v=SgpeCIWMbjU
https://www.youtube.com/watch?v=tllZVVf-2ts

https://kedzier.wrzuta.pl/audio/6PQ5MYQWANI/john_askew_-_blue_original_mix
Bóg posłał [przez wcielenie, gdy nadeszła pełnia czasu] Syna nie po to, aby świat osądzić, lecz aby przez Niego świat uratować.
Jana 3,17

+ Ateista postępuje w mroku, wierzący ma na czole oczy. Dla pierwszego wszystko kończy się ze śmiercią, dla drugiego ze śmiercią wszystko dopiero się rozpoczyna. Dla pierwszego śmierć jest skokiem w ciemność, dla drugiego jest powrotem do domu Ojca. Pierwszy dąży ku śmierci i pustce, drugi idzie ku życiu i szczęściu bez końca. Dla wierzącego życie jest przeznaczone na tryumf wieczny; dla niewierzącego to droga do unicestwienia poprzez śmierć.
+ Czy może to nie przerastać naszych sił?! "Moja żona nie jest bez skazy czy zmarszczki" - pomyśli ktoś. Lecz św. Paweł tłumaczy właśnie chrześcijanom z Efezu, że w sposobie życia nie są już zdani na własne siły. (Nie jesteście jak poganie - Ef 4,17) Ponieważ tylko Bóg jest miłością, nie chodzi o to, by mieć siłę kochać, lecz by pozwolić miłości kochać w nas. Kto wierzy we mnie - mówi Jezus - strumienie wody żywej popłyną z jego wnętrza! (J 7,38) Aby popłynęły z naszego serca strumienie wody żywej, w małżeństwie, i nie tylko, potrzeba uwierzyć w Jezusa, zawierzyć się Jemu, pozwolić Mu przebywać w nas.

#############################################
Autorstwo Pisma Świętego

KKK 136 Bóg jest Autorem Pisma świętego, ponieważ natchnął jego ludzkich autorów; On działa w nich i przez nich. W ten sposób zapewnia nas, że ich pisma bezbłędnie nauczają prawdy zbawczej (por. Sobór Watykański II, konst. Dei verbum, 11..)
https://biblijna.strona.pl/
https://www.biblia.poznan.pl/
https://online.biblia.pl/index.php
https://www.biblia.info.pl/template.php?tpl=index
+
https://www.biblia-mp3.pl/
https://www.psnt.pl/Wstep.html

Kanon, apokryfy, gnoza
- czyli wokół "Ewangelii Judasza" i "odkryć" Dana Browna
https://www.snegdansk.pl/czytelnia/apokryfy.html
https://www.kosciol.pl/search.php?query=apokryfy&type=all&mode=search
https://goscniedzielny.wiara.pl/index.php?grupa=6&cr=0&kolej=0&art=1146121810&dzi=1105487753&katg=

#############################################
KKK 2125 Ateizm, odrzucając lub negując istnienie Boga, jest grzechem przeciw cnocie religijności (Por. Rz 1, 18.). Odpowiedzialność za to przewinienie może znacznie zmniejszyć intencja i okoliczności. W powstawaniu i rozpowszechnianiu się ateizmu "niemały udział mogą mieć wierzący, o ile skutkiem zaniedbań w wychowaniu religijnym albo fałszywego przedstawiania nauki wiary, albo też braków w ich własnym życiu religijnym, moralnym i społecznym, powiedzieć o nich trzeba, że raczej przesłaniają, aniżeli pokazują prawdziwe oblicze Boga i religii" (Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 19..) Często ateizm opiera się na błędnej koncepcji autonomii ludzkiej, która posuwa się aż do odrzucania jakiejkolwiek zależności od Boga (Por. Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 20.). W rzeczywistości "uznanie Boga bynajmniej nie sprzeciwia się godności człowieka, skoro godność ta na samym Bogu się zasadza i w Nim się doskonali" (Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 21). Kościół wie, "że to, co on wieści, idzie po linii najtajniejszych pragnień serca ludzkiego" (Sobór Watykański II, konst. Gaudium et spes, 21).
https://www.teologia.pl/m_k/kkk1a03.htm