****

****

nasza Pusia i kilka ciekawostek o kotach


Koty z łatwością wdrapują się na drzewa, lecz zejście z powrotem na ziemię stanowi dla nich problem. Haczykowate pazurki wygięte są tylko w jedną stronę, dlatego zejście z drzewa musi odbywać się w tej samej pozycji co wejście, tj. łebkiem w górę.
Koty wydają z siebie ok. 100 różnych dźwięków , psy natomiast tylko ok. 10.
Mimo powszechnego przekonania, że to Egipcjanie jako pierwsi udomowili koty, najstarszy grobowiec z oswojonym kotem został znaleziony na Cyprze i jest starszy od egipskich malowideł przedstawiających koty o ok 4 tyś. lat.
W XIVw papież Innocenty VIII uznał koty za wcielenie zła, co zaskutkowało masowym spalaniem tych zwierząt. Eksterminacja kotów ułatwiła szybki przyrost liczby szczurów, które przyczyniły się do rozprzestrzenienia czarnej śmierci, jednej z największych epidemii w dziejach ludzkości.
Koty są najpopularniejszym zwierzęciem domowym w Północnej Ameryce. Szacuje się, że w tamtejszych domostwach mieszka ok 73 mln kotów i o 10 mln mniej psów.
Koci słuch jest lepszy niż słuch psa. Koty są w stanie wychwytywać dźwięki o wyższej częstotliwości, niż te, które są słyszalne przez człowieka.
Maksymalna prędkość biegnącego kota to 49km/h.
Kot może skoczyć jednym susem na wysokość 5 razy większą niż długość jego rozprostowanego ciała.

bisrole

bisrole 2020-02-17

Śliczna :)

tenia45

tenia45 2020-02-17

Slicznotka...głaski dla niej...
Ciebie pozdrawiam i dobrej nocy zycze.:))

davie

davie 2020-02-17

Śliczna Pusia. Dzięki za interesujące wiadomości
o kotach, nie o wszystkim wiedziałam.
Pozdrawiam.

halka

halka 2020-02-17

Miłością darzę ptaszki ...ale kotek tak piękny,że chętnie go pogłaszczę w jego święto.

prince8

prince8 2020-02-17

Śliczny ,,,"łapka" miłegoooo

ricky

ricky 2020-02-17

Dziękuję i wzajemnie...ja dzisiaj mam nockę w pracy..

iwatoja

iwatoja 2020-02-18

Bardzo ładny kociak a wiadomości o nim ciekawe.

andaba

andaba 2020-02-18

Jaka piękna!

alola11

alola11 2020-02-18

Cudowna koteczka wasza....

henry

henry 2020-02-18

fajny młody kociak.. puszysty, aż kusi aby poglłaskać.. :))
fajne ciekawostki..a ja..kociara!
Mam koty ale w ogrodzie... mieszkają w domu gospodarczym...

awangar

awangar 2020-02-18

Ślicznotka...najserdeczniej pozdrawiam...spokojnej nocy....:)

himitsu

himitsu 2020-02-18

Kotek bardzo ładny i ciekawa kocia historia. Informacyjnie dodam jeszcze, że ostatnio zwiedzałem muzeum kotów w Mieście Kuching leżącym na północy wyspy Borneo. Miasto również słynie z wielu pomników kotów. Nawet zawiesiłem w GARNKU zdjęcia pomnika kotów z tego miasta .

lilka13

lilka13 2020-02-19

mam kota, ale zdecydowanie wole ptaki ;)

ricky

ricky 2020-02-19

też wolę ptaki ale to pupilka moich córek ...bo w domu musi być jakiś zwierzak :-)

ricky

ricky 2020-02-19

himitsu - w wolnym czasie obejrzę Twoją galerię po całości, dziękuję za informację.

jasminx

jasminx 2020-02-20

Piękny puszysty kociak.

evita

evita 2020-02-20

- no nie powiem... śliczna Pusia...

gosha47

gosha47 2020-02-21

przepiękna Pusia :***
uwielbiam koty, wszystkie ;)))))

dodaj komentarz

kolejne >