Tall Ships Races

Tall Ships Races

Götheborg jest repliką 18-wiecznej jednostki Szwedzkiej Kompanii Wschodnioindyjskiej i zarazem największym na świecie drewnianym żaglowcem. Oryginalny Götheborg zatonął u wybrzeży Szwecji 12 września 1745, podczas gdy zbliżał się do portu macierzystego po powrocie z jej trzeciej podróży do Chin. Wszyscy marynarze przeżyli, ale statek zatonął. Budowa repliki rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 10 lat. Wiele czasu pochłonęły badania nad odbudową repliki. Na zewnątrz pozostaje wierny oryginałowi, wnętrze zaś jest bardzo nowoczesne. Statek posiada instalację elektryczną i silniki diesla. Silniki są jednak używane tylko przy wpływaniu do portu, w sytuacjach awaryjnych lub przy niesprzyjających wiatrach. Inne ulepszenia obejmują elektroniczny sprzęt do nawigacji i komunikacji, udogodnienia dla załogi (kuchnia, toalety, pralki, sprzęt do odsalania wody, wentylacji, lodówka), grodzie wodoszczelne i ochronę przeciwpożarową (instalacje tryskaczowe, hydranty przeciwpożarowe itp.). Większość z tych ulepszeń jest niezbędna, aby sprostać krajowym i międzynarodowym przepisom bezpieczeństwa.