[19493159]

Józef Adam był geniuszem reklamy i marketingu. Z jego inicjatywy wódkę zaczęto sprzedawać nie w zwyczajnych butelkach, ale w charakterystycznych karafkach; na wielkiej wystawie przemysłu krajowego w 1894 roku ufundował pawilon w kształcie ogromnej karafki. Baczewscy stale uatrakcyjniali opakowania swoich wyrobów i nie szczędzili pieniędzy na propagowanie swojego produktu w prasie codziennej, periodykach i odrębnych wydawnictwach reklamowych. Butelki miały rozmaite kształty, barwę i wielkość, każda była opatrzona wypukłym napisem uwierzytelniającym pochodzenie trunku. U zarania II Rzeczypospolitej firma Baczewski przeprowadziła pierwszą w Polsce profesjonalną kampanię reklamową. Zamówiono w agencji kilkadziesiąt rysunków reklamowych, które pojawiały się w czasopismach. Estetyka i różnorodność reklam zachęcały do ich zbierania. Żeby zgromadzić całą kolekcję, trzeba było szukać rysunków reklamowych w rozmaitych pismach ilustrowanych.

dodane na fotoforum:

tczew54

tczew54 2012-02-12

Świetne i bardzo interesujące informacje.

dodaj komentarz

kolejne >