Bimba czyli inowrocławski tramwaj
Pierwszą linię tramwajową w Inowrocławiu oddano do użytku w dniu 10 listopada 1912 r. Linia ta (o długości 1,8 km) rozpoczynała się dwoma ślepymi torami przed budynkiem dworca kolejowego i biegła do Rynku - następnie odcinek ten przedłużono do skrzyżowania obecnych ulic Poznańska - Szymborska. Z zajezdną – powstałą na bazie Elektrowni Miejskiej – linia łączyła się torem biegnący środkiem ulicy Grabskiego. W dniu 10 sierpnia 1913 r. linię tramwajową przedłużono do Strzelnicy (znajdującej się na wysokości kopalni Solno I przy ul. Poznańskiej). Wówczas powstał najdłuższy w dziejach inowrocławskich tramwajów odcinek torowiska - liczący 3,5 km.
Pod koniec 1917 r. zamknięto część nowego odcinka, kończąc tym samym bieg tramwaju przy Rynku. W dniu 1 czerwca 1923 r. uruchomiono nowy odcinek linii tramwajowej - od Rynku do ul. Św. Ducha. Od dnia 1 kwietnia 1933 r. linia sięgała do wysokości koszar wojskowych 4 Pułku Artylerii Lekkiej (wówczas całkowita długość torowiska wynosiła 3 km). Linia ta przetrwała w niezmienionym kształcie do początku lat 60. XX w. W 1960 r. zlikwidowano połączenie na odcinku od Rynku do koszar. Ostatecznie komunikację tramwajową w Inowrocławiu zlikwidowano z dniem 31 grudnia 1962 r.
Polska Niezwykła kujawsko-pomorskie
C.d.n.
dodane na fotoforum:
adam24l 2015-08-28
Ładne zdjęcie
Miłego weekendu.Zapraszam do głosowania na top10 , nowości i Propozycje.Zapraszam do komentowania moich zdjęć z całego tygodnia.
dana02 2015-08-28
Ładny tramwaj.
Witam w piątek.
Wspaniałego, radosnego, rodzinnego weekendu życzę:)