Stępka promu, przystrojona biało-czerwoną szarfą.

Stępka promu, przystrojona biało-czerwoną szarfą.

Prom miał mieć długość 202,4 m i szerokość 30,8 m.
Przy zanurzeniu projektowym (6,3 m) miał osiągać prędkość 18 węzłów.

Nowa jednostka miała pomieścić na swoim pokładzie siedemdziesięcioosobową załogę oraz 400 pasażerów.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom miała być jednostką nowoczesną, spełniającą wysokie normy ekologiczne.

Ro-Pax miał być wyposażony w napęd spalinowo-elektryczny, a głównym paliwem wykorzystywanym przez prom miał być ciekły gaz naturalny (LNG).

Prom miał też być (mimo braku stosownych uzgodnień i braku planów) przystosowanym do bunkrowania go z wykorzystaniem infrastruktury terminalu LNG w Świnoujściu oraz portu Ystad.

Jako głównych projektantów jednostki wymieniono Piotra Żelazka i Marka Nowaka z biura Westcon Design. W późniejszych etapach realizacji projektu przewidziany był udział kilku renomowanych, polskich biur projektowych.

Jakich, gdzie-nie wymieniono.

Typowa wrzutka propagandowa i stracone 14 milionów złotych z budżetu.

Ale ktoś je zarobił.

Fotografia z Szczecin.pl

Copyright 2651 @ maska33

tebojan

tebojan 2022-02-15

A gdzie pisowskie logo?
Inwestycja nie udała się, bo nie poświęcono.

maska33

maska33 2022-02-15

Poświęcono,poświęcono.
Mam potwierdzającą ten fakt fotografię.

keisidz

keisidz 2022-02-15

Parametry i tak nie pozwoliłyby pływać po Przekopie Mierzei, to i nie zrealizowano. :-)

halka

halka 2022-02-16

Wspanialy tryptyk.
A może by tą stępkę postawić w mieście jako pomnik nieudolności PiS-u.

dodaj komentarz

kolejne >