H9

H9

Pytanie retoryczne.

Kiedy w końcu zostaną przywrócone zajumane w ciągu trzech lat, pociągi sezonowe?

Miaały być wagony piętrowe na Warszawa-Łódź... nadal ich nie ma.
InterSyf przekonuje, że 1700 wagonów to jest wystarczająco i że więcej nie potrzeba.
Pociągów także jest "za dużo" i w pełni taka ilość wystarcza, żeby uzyskać odpowiednie "zapełnienie".
Tym czasem ludzie w pociągach z "obowiązkową rezerwacją" stoją sobie w ustronnym przedsionku, koło WC. Oczywiście płacąc dodatkowe 5 zł.

Mówię: Po co te miejscówki w 1klasie?
Konduktor odpowiada: Ale miejsce jest zapewnione.

Wagony puste, a ktoś mi wyskakuje o zapewnieniach.
To niby co? Jak kupuje bilet, to na miejsce stojące, nie daj Boże przy samym kiblu?
I to aż 5 złotych? Nie może być wydana w cenie biletu? Lub za jakieś 10 groszy, żeby już na papier mieli?
Odpowiedzi już niestety nie było. Bo wszyscy, począwszy od prezesostwa, wiemy o co kaman.

O krótkich trasach nie będę wspominał, bo na niektórych odcinkach jazda pociągiem stała się nie opłacalna.

No oczywiście zyskują na tym: dalekobieżne PKSy i lotnicze "busiarstwo" oferujące tanie bilety.

Dziwię się zwykłym podróżnym. Ba! Nawet ich podziwiam, że mimo tego robienia ich w balona od tylu lat, oni nadal chcą jeździć pociągami.
Bo na przykład, gdybym ja nie miał takiego stosunku do kolei, jaki zawsze miałem i mam, to dawno oszczałbym te ich pożal się Boże - usługi.

dodane na fotoforum:

rubi07

rubi07 2012-07-16

Piętrusy na Wwa - Łódź, będą, ale trzeba na nie trochę poczekać (~ 2 lata), szczególnie, że termin składania ofert na ich budowę trwa do końca lipca (cholera ich jeszcze wie, czy znów go nie przedłużą) ...

kolej

kolej 2012-07-16

Daj spokój... ile można czekać.. te przetargi i papierkowa robota... eh.

rubi07

rubi07 2012-07-16

Jeśli mieli by spierdolić robotę jak z ED74 (modle się, aby przetargu nie wygrała PESA), to wole poczekać to ~ pół roku. No i za piętrusami mi nie prędko, bo po za jednym, jednym Łodzianinem, ciężko będzie się pożegnać z 11 wagonowymi składami. ;(

Ale do dopiero jakoś w 2014. :P

kolej

kolej 2012-07-19

Teraz się bedzie ciągnąć to w nieskończoność :P

michh19

michh19 2012-08-25

Ja p#%$!le... takim złomem jedź? Ja bym się rzucił pod samochód jak bym miał zapierdalać takim złomem przykładowo z Suwałk do Zakopanego.
A, co do miejscówek. Pasażerowie jakoś nie narzekają. Tylko Wy sami MKole narzekacie i zawsze Wam źle i źle. Dzięki miejscówkom jest spokój w sezonowych TLK i więcej zysku (pasażerów) jest.

kolej

kolej 2012-08-25

Nie będę wykłócał się tu o miejscówki.
Pociągi są dotowane, a dodatkowe 5 złotych, to jednak jest spory wydatek, jeżeli podróż nie jest jednorazowa.
Nazbiera się tego troche.
Nie mam nic do miejscówek, ale jakby były w cenie biletu, lub za 1zł.

rubi07

rubi07 2012-09-18

"Niemal pewne jest, że PKP Intercity zrezygnuje z projektu dotyczącego zakupu wagonów piętrowych do obsługi ruchu na linii Warszawa – Łódź. – Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania – przyznał Janusz Malinowski."

http://www.rynek-kolejowy.pl/35396/PKP_Intercity_przyspieszy_po_2014_r_.htm


Po ptokach, 11 wagonowe zestawienia w relacji Wwa - Łódź pozostają na czas nieokreślony. :P Ja tam się nawet ciesze... :D

dodaj komentarz

kolejne >