Kraków

Kraków

Lwowska 1 to czterokondygnacyjny budynek z apartamentami mieszkalnymi na sprzedaż. Na parterze gmachu znajdą się lokale usługowe (powierzchnia od 38 do 175 m kw.), a w podziemiu – garaż na 74 miejsca postojowe. W inwestycji przewidziano 137 apartamentów – od jednopokojowych o powierzchni 27 m kw. po czteropokojowe, liczące 91 m kw. Średnia powierzchnia apartamentu to 35,5 m kw. Wszystkie lokale będą funkcjonowały w systemie aparthotelu w standardzie powyżej trzech gwiazdek. W budynku znajdzie się dodatkowo recepcja, sala konferencyjna, a także restauracja i klub fitness – czyli wszystko, co powinno się znajdować w dobrym hotelu.

rynekpierwotny.pl

dodane na fotoforum:

kolejne >

ibek47

ibek47

archiwum

ulubieni

+ dodaj do
ulubionych

[?]

franek9

franek9 2019-08-16

Myślę,że jeszcze ważne jest,że budynek został dostosowany architektonicznie do pozostałych budynków tej dzielnicy :)

ibek47

ibek47 2019-08-18

Myślę, że ten obiekt nie pasuje do byłego żydowskiego Getta, jak i wiele innych budynków.

ibek47

ibek47 2019-08-18

Miejsca gdzie kiedyś jeździły tramwaje - ul. Lwowska

Podgórze (dokładniej Wolne Królewskie Miasto Podgórze) było samodzielnym miastem w latach 1784-1915. M.in. z inicjatywy ówczesnego prezydenta Krakowa Juliusza Leo uchwalono w 1913r. a oficjalnie ogłoszono 1 lipca 1915 r. włączenie Podgórza w granice administracyjne miasta Krakowa. W celu polepszenia komunikacji planowano już wcześniej połączenie tramwajowe przez Wisłę. Na początku sierpnia 1915r. rozpoczęto prace torowe od ułożenia odcinka na dzisiejszej ulicy Limanowskiego (dawniej ulica Lwowska) przy budynku podgórskiego magistratu (obecnie Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa). Następnie prace wykonywano przez ul. Limanowskiego, ulicę Salinarną (dzisiejsza Lwowska) do III Mostu (oficjalnie most Krakusa). Otwarcie linii nastąpiło 20 lutego 1917r. a na nową trasę skierowano tramwaje linii 3, dotychczas kończące trasę na mijance przy III moście od strony ul. Starowiślnej. Tory tramwajowe z mostu skierowano wzdł...

ibek47

ibek47 2019-08-18

...uż zabudowań w obecną ulicę Lwowską a na skrzyżowaniu z ul. Limanowskiego wykonywały ostry skręt w prawo w kierunku Rynku Podgórskiego. W 1937r. wg opracowywanego planu inwestycyjnego zaplanowano budowę odgałęzienia linii od skrzyżowania ul. Lwowskiej z ul. Limanowskiego w kierunku ul. Wielickiej. 22 grudnia 1938r. dokonano jego oficjalnego otwarcia. Nowe 500-metrowe torowisko zakończono tzw. "ślepym" torem tuż przed nasypem kolejowym, z uwagi na brak miejsca i przyszłościowe plany przedłużenia linii do Dworca kolejowego Płaszów (musiano jednak zaczekać na wykonanie wiaduktu w ciągu linii kolejowej w kierunku Skawiny).

W okresie okupacji w 1941r. na terenie Podgórza wydzielono zamknięta strefę - Getto, które swoim obszarem obejmowało m.in. ulicę Limanowskiego, Lwowską i Plac Zgody. Cały teren został ogrodzony murem a na głównych ulicach powstały bramy wjazdowe ułatwiające poruszanie się pojazdów, w tym tramwajów.

kmk.krakow.pl

tres2b

tres2b 2019-08-18

Szkoda mi placu zieleni z magicznym drzewem...

dodaj komentarz

kolejne >