13N-366+218

13N-366+218

05.01.2013. Warszawa Plac Narutowicza. Parówki rozpoczynają paradę pożegnalną tramwajów 13N. Parada ta odbyła się na odcinku zajezdnia R4 Żoliborz-pl. Narutowicza. W tym dniu Tramwaje Warszawskie wraz Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej zorganizowały imprezę pożegnalną tramwajów typu 13N w Warszawie. Atrakcjami tej imprezy była parada tramwajów 13N oraz specjalna linia „13N” z placu Narutowicza do alei Zieleniecka. Impreza ta miała być symbolicznym pożegnaniem tramwajów 13N w Warszawie które na stołecznych torach zaczęły się pojawiać od 1959r. Wyprodukowano w sumie 836 wagonów typu 13N. Były to pierwsze szybkobieżne tramwaje w Warszawie. Osiągały prędkość powyżej 70 km/h. Ich ostatnim planowym kursem była obsługa specjalnej linii sylwestrowej „13N” w nocy z 31 grudnia 2012r. na 1 stycznia 2013r. która prowadziła od pętli Piaski do Metro Marymont. Ostatnim składem który zjechał na zajezdnie był skład 13N-366+218 który jeździł na linii 28(Żerań Wschodni-Koło) w dniu 28 grudnia 2012r. W tym dniu w paradzie uczestniczyły następujące 13N: 366+218, 732+753 (wagon 753 jest pierwszym zbudowanym wagonem 13N w 1959r.), 407 (posiada prawie oryginalne malowanie wagonów 13N) oraz wagony techniczne: pomiarowy 388, oraz 53 i 2412. Ponadto do obsługi specjalnej linii „13N” zostały skierowane ponadto wagony typu 13N: 140+685, 376+701, 588+295, 719+827, 821+818(jedyne zmodernizowane wagony 13N), 836+835. Do zachowania zostały wytypowane wagony 13N: 371,400,534,588,642,753,795 i wagony techniczne.