[26581584]

Kiedy wrak statku z Götheborg stwierdzono w 1984 roku, powstał pomysł wytwarzania replikę statku. Stępki do repliki wmurowano w dniu 11 czerwca 1995 roku. Statek został zbudowany przy użyciu tradycyjnych środków, i jest tak blisko oryginału, jak to tylko możliwe. Jedna mała zmiana jest to, że wysokość talii to 10 cm więcej, jak dzisiejsza marynarze są wyżsi od swoich przodków.

Na zewnątrz pozostaje wierny oryginałowi, wnętrze jest bardzo nowoczesne. Statek posiada instalację elektryczną, a śmigła napędzane przez silniki Diesla . Silniki są jednak przeznaczone tylko dla portu żeglugi oraz w sytuacjach awaryjnych. W rzeczywistości były one stosowane również w niesprzyjających wiatrów, ponieważ nie było harmonogram Chiny podróży. Inne ulepszenia obejmują elektroniczny nawigacji i sprzętu komunikacyjnego, nowoczesne zaplecze personelu (kuchnia, toalety, pralki, odsalania sprzęt, wentylację, lodówka), wodoszczelne grodzie i ochrona przeciwpożarowa (instalacje tryskaczowe, hydranty przeciwpożarowe itp.). Większość z tej nowej technologii jest konieczne, aby przejść krajowych i międzynarodowych przepisów bezpieczeństwa.

Statek został uruchomiony 06 czerwiec 2003 z wielkich uroczystości i szwedzkiej rodziny królewskiej były reprezentowane. Dziesięć ton lin konopnych były używane w takielunku statku, razem z kilkoma 1000 bloków i 1800 bielizny żagiel m², wszystkie produkowane jak w 18 wieku. Pierwsze próby pod żaglami rozpoczął 18 kwietnia 2005.

Projekt do tej pory kosztować jakieś 250 mln SEK (ok. 30.000.000 dolarów), około 40% ze środków publicznych, a reszta od sponsorów.

dodane na fotoforum: