Radosnego dnia życzę. Link z opisem i starymi zdjęciami kolei.https://www.jorganisciak.pl/11-sowio.html
Kolej Sowiogórska oprócz posiadania dwóch monumentalnych wiaduktów miałaby dziś wyjątkowy status z jeszcze jednego, wręcz zasadniczego powodu - byłaby jedyną koleją zębatą w dzisiejszych granicach Polski:Można tu troszeczkę pofantazjować...
Gdyby jakimś cudem odcinek ze Srebrnej Góry do Woliborza funkcjonował do dziś, niewątpliwie jego znaczenie gospodarcze byłoby zerowe, ale za to znaczeniem turystycznym prawdopodobnie nie ustępowałby wąskotorowym kolejom górskim w Szwajcarii. Przejazd tutejszą kolejką byłby zapewne jedną z najważniejszych atrakcji w polskich Sudetach, a tłumy turystów zapewniałyby jej rentowność przez cały rok. Nie sądzę abym się mylił, ale póki co to tylko piękny sen kolejowego maniaka. Nie istnieją już przecież linie z Bielawy Zachodniej (od 1978 r.) i Ząbkowic Śląskich (od 1990 r.) do Srebrnej Góry, nie istnieje także odcinek (od 1974 r.) z Dzikowca do Woliborza - nie ma więc szynowego połączenia z tym legendarnym, rozebranym w 1934 r. odcinkiem. Jakąkolwiek szansę na odbudowę górskiego fragmentu Kolei Sowiogórskiej należy więc traktować w kategoriach s.f...Paweł Niedomagała.....
dodane na fotoforum: